Marketing v Karlových Varech za posledních 100 let

Mé jméno je Antonín Šimkanin a již 8 let dělám marketing v Karlových Varech a Karlovarském kraji. Za těch 8 let, co tady pomáhám firmám plnit jejich cíle jsem nasbíral mnoho zkušeností a v tomto článku bych rád rozebral, jak to tady funguje.

marketing v Karlových Varech

Začneme s historií

Karlovy vary, dříve Carlsbad, je město založené již dávno, má pevné základy a neodmysltelně patří mezi jedny z nejhezčích lázní v Česku a v Evropě.

Ale opravdu je to staré město? Neřekl bych. Chtěl bych připomenout, že Karlovy Vary jsou součástí Sudet. Sudety jsou býválá „německá“ část Čech. Ještě před 80 lety se tady mluvilo více německy, než česky.

Ale již před 70 lety se tady mluvilo česky. Celé sudety se od roku 1945 nesmírně změnili. Původní německé obyvatelstvo se odstěhovalo a přistěhovali se lidé z východu. Pozn.: Nic proti těmto lidem nemám, moje rodina sem taky přišla ze Slovenska.

Restart pro Sudety

Řekněme, že před 70 lety začal takový restart pro celé Sudety. Novousedlíci převzali statky, domy, obchody a továrny a Karlovarský kraj skvétal pomocí nových lidí, s novými myšlenkami. Ani náhodou!

Pro smůlu Karlovarského kraje nadešli temné časy pro Českoslovenko. Jako by nestačila světová válka, přišel komunismus.

Všichni asi víme, jak komunismus funguje. Všechno bylo najednou státní a všechno bylo všech, nebo nikoho nic? Tím pádem se po velkém „restartu“ nic nenastartovalo.

 V Karlovarskm kraji a v Sudetech obecně to bylo lehčí než jinde – ano, lidé byli naštvaní, ale budovali to jen pár let, takže se některým rozplynul sen, a ostatním to bylo celkem jedno.

Základ obchodního rozvoje regionu

Víte, kdy podnik nejvíce roste a prosperuje? Když to dělá člověk, který do toho dá kus sebe samého. Rozhlídněte se kolem sebe a hledejte nový podnik, který prosperuje. S největší pravděpodobností uvnitř najdete skoro pokaždé majitele, který třeba v své vlatní restauraci i vaří.

Tím jsem chtěl poukázat na skutečnost, že za komunismu se toto nedělo. Nikdo neměl svoje vysněné podnikání a jen něktěří se vypracovali tak vysoko v systému, že si mohli dovolit žít v luxusu (prý rovnost, ha).

Shrňme si to: Před 70 lety sem přišli úplně noví lidé a před 65 lety se vývoj podnikání zastavil. Takže se nemůžeme opřít ani o tradici.

Mimochodem, na to, jak vypadali Karlovy Vary v roce 1960 s porovnáním s rokem 2020, se můžete podívat na náš další projekt Neoficiální.cz.

Marketing v Karlových Varech v devadesátkách

Komunismus trval až do slavného cinkání klíči v roce 89. V 89 roce vzniklo samostatné Českoslovenko a následovala doba, kdy se všechno ještě více pokazilo – privatizace, mafie, korupce, rozdělení na Česko a Slovensko.

Prostě nic, kdy by se mohlo něco budovat, a co víc, lidé to vlastně už ani neuměli. A ti, kteří to uměli, si teď sedí na ohromných penězích získaných v podstatě podvodem a něktěří z těchto lidí jsou teď, nebo byli, ve vládě. Samozřejmě existovali i výjimky, kdy to bylo poctivě vydřené.

Takže v roce 1990 proběhl další „restart“ kdy fungující podniky dostali lidé, nebo podvodníci. Lidé neuměli pořádně podnikat. Po pádu komunismu se otevřela cesta do zahraničí, ale i zahraničí se otevřela cesta k nám.

Masivní dovoz ze států s levnější výrobní cenou produktu začal a české firmy jedna po druhé krachovali.

Rozvoj a obchod v posledních letech

Celý karlovarský kraj byl převážně postaven na průmyslu – oděvní, výroba skla a porcelánu, těžba uhlí. Jediné větší, co nakonec zůstalo je těžba uhlí, voda (mattoni), a Becherovka.

Celkově šel Karlovarský kraj ekonomicky dolů. Většina lidí doteď pracovala u těžby uhlí. Teď většina buď odešla, nebo dojíždí do Německa, nebo pracuje v montovnách typu Witte, nebo montovny malých věcí – kabely, reklamní předměty atd.

Znám lidi, kteří již pět let, každý všední den, skládají propisky a polepují hrnky.

Máme zde Lázeňský trojuhelník, nádhernou přírodu, jsme nejvíce na západě České republiky, a sousedíme s Německem. Všechno toto normálně znamená, že by tento kraj měl být jeden z nejleších krajů, ale není, a v leč čem je nejhorší. 

Rozeberme si nyní, jak to tedy je a poté jak to působí na marketing v Karlových Varech a v Karlovarském kraji.

 

Turistika a lázeňství

Lázeňství a turistika, nejen v Karlových Varech, byla vystavěna na ruských turistech. V jednu chvíli se v centru Karlových Varů nedalo pořádně domluvit česky, a vše bylo v azbuce. Po krizích, které za posledních 10 let byly, Rusové sem přestali jezdit. Krize pro Karlovy Vary začíná, a když se z té krize pomalu začali probírat, přišel lockdown – Co-Vid19. Tedy „Stopka“.

Leave a Reply

Sdílejte tento článek:
Další články:

Chcete zvýšit úroveň vašeho webu?

Napište nám a my váš firemní web vystřelíme až na měsíc!
Kontakt do TNTsoftu

Dohodněte si s námi bezplatnou schůzku a uvidíme, co pro vás můžeme udělat.

Napište nám, kdo jste, a co chcete udělat pro svojí firmu a my vám nabídneme to nejlepší pro vás. TNTsoft se o to postará!

reference